همجنس گراها همه جا هستند؛ ما بر سر دو راهی قرار گرفته ایم!

کشورهای غربی به دلیل نیاز ترکیه به تعامل با غرب و به ویژه اتحادیه اروپا سعی می کنند تحت عنوان دمکراسی، حقوق بشر و آزادیهای اجتماعی عناصر فرهنگی خود را به این کشور تحمیل کنند. یکی از این عناصر نامطلوب فرهنگی، موضوع همجنس گرایی است.

همجنس گرایی محصول فرهنگ مبتذل غربی در حال گسترش در کشور ترکیه است. استفاده از این واژه ترکیبی برای اولین بار در دهه نود میلادی رایج شد. گروهی از افرادی که تمایلات جنسی نسبت به هم داشتند اعم از مردان یا زنان در دامنه این تعریف قرار گرفتند. در دهه های گذشته گروههای همجنس گرا به تدریج در جوامع غربی موجودیت خود را علنی کردند و در برخی کشورها به رغم اعتراضات بخشی از مردم جامعه، برای ازدواج همجنس گراها قوانینی وضع شد و رسمیت پیدا کرد.

در میان کشورهای اسلامی، ترکیه به دلیل نزدیکی به اروپا و غرب، بیش از سایر کشورها در معرض شیوع و گسترش این معضل اجتماعی قرار دارد یا حداقل در آن علنی تر شده است. کشورهای غربی به دلیل نیاز ترکیه به تعامل با غرب و به ویژه اتحادیه اروپا سعی می کنند تحت عنوان دمکراسی، حقوق بشر و آزادیهای اجتماعی عناصر فرهنگی خود را به این کشور تحمیل کنند. یکی از این عناصر نامطلوب فرهنگی، موضوع همجنس گرایی است.

با گسترش فناوری ارتباطات و توسعه شبکه های اجتماعی اینترنتی، تبلیغات طرفداران همجنس گرایی به مراتب آسانتر و سریعتر از گذشته در حال انجام است. به نظر می رسد ترکیه به دلیل فقدان زیرساختهای کنترلی و ضعف در برابر فشارهای غرب از مبارزه با این معضل دچار عجز و ناتوانی شده است.

ارسین چلیک نویسنده روزنامه ینی شفق در مقاله ای که با عنوان «دگرباشان جنسی همه جا هستند و ما اکنون بر سر دوراهی قرار داریم!» به تشریح و تحلیل این موضوع پرداخته است. به عقیده این نویسنده «امپریالیسم فرهنگی آمریکا به عنوان امپریالیسم همجنس گراها» به روز شده است وی خاطرنشان می کند که برداشتن گام های آگاهانه برای مبارزه با افکار و اندیشه های همجنس گرایانه بسیار مهم است.

وی با اشاره به فشارهای گروههای همجنس گرا به نهادهای اجتماعی، از نفوذ آنها در باشگاههای فوتبال، رسانه های اجتماعی، سلبریتی ها، توئیتر، اینستاگرام و فیسبوک انتقاد کرده و می تویسد:  «در سالهای اخیر آنگونه که رسانه های اجتماعی از تبلیغ همجنس گرایی استقبال کرده اند، هرگز از هیچ حرکت مدنی، عقیدتی، ملی، مذهبی یا اجتماعی استقبال نکرده اند. صنعت سریالهای تلویزیونی و سینما نیز به دست «امپریالیسم دگرباشان جنسی» افتاده است. بسیاری از سریالهای تلویزیونی یا فیلمهای سینمایی، همجنس گرایان را به عنوان بهترین، دلسوزترین، دوست داشتنی ترین و فداکارترین شخصیت های جهان نشان می دهند. چرا که این صنعت کاملا تحت کنترل تبلیغات همجنس گرایی در آمده است. تهیه کنندگان سریالها و فیلمهای غربی، دیگر پروژه های خود را نمی سازند بلکه باید فیلمنامه هایی را که توسط پلتفرم هایی مانند نتفلیکس، آمازون و دیزنی به آنها تحمیل می شود، بسازند. کار به جایی رسیده است که یک کارگردان موفق یا یک بازیگر با استعداد غربی مجبور است طرفدار همجنس گراها باشد و گرنه اجازه کار پیدا نمی کند. بسیاری از افرادی که می خواهند در این صنعت حضور داشته باشند، باید آن پرچم رنگارنگ را به عنوان مرجع به اهتزار دربیاورند یا در حساب رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند.»

وی با بیان اینکه همجنس گرایی در کشورهای اروپایی و غربی از تمام آستانه ها فراتر رفته است، می نویسد: «از سوی دیگر ترکیه به عنوان یک جامعه مسلمان از یکسو سعی می کند در برابر این معضل مقاومت کند و از سوی دیگر روز به روز مقاومتش کند شده و در برابر آن تسلیم می شود. سریال های تلویزیونی، فیلم ها، مسابقات و تبلیغاتی که مردم ما تماشا می کنند و به کار گیری این افراد در کارهای عمومی برخی از شهرداری ها قابل کتمان نیست.»

نویسنده روزنامه ینی شفق می افزاید: به نظر می رسد ما به عنوان یک جامعه به یک دوراهی رسیده ایم. یا با مقاومت در برابر این فشارها اجازه نخواهیم داد احساسات و افکار کودکان و جوانانمان توسط ایدئولوژی همجنس گرایی تسخیر شود، یا به تدریج آن را خواهیم پذیرفت! اگر می خواهیم ۲۰ سال آینده نسلی سالم داشته باشیم باید اکنون دست به کار شویم و نسبت به این معضل واکنش های مدنی نشان دهیم. همانند واکنش مدنی علیه فراخوان گردهمایی همجنس گراها که در روزهای گذشته قرار بود در میدان بازید استانبول برگزار می شود. این واکنش مدنی بسیار مهم و مؤثر بود و امیدوارم شروعی باشد برای حرکتهای بعدی.

ارسین چلیک در ادامه می نویسد: «باید بپذیریم که در برابرمان یک لابی قدرتمند قرار دارد. این لابی قدرتمند، برندها، سلبریتی ها، سریال های تلویزیونی و صنعت سینما را تسخیر کرده و مدیریت می کند. باید در برابر فشارهای این لابی که هدفش از بین بردن استمرار نسل، جنگ با خلقت و دخالت در طبیعت است، شجاعانه بایستیم. اگر تا به حال سکوت کرده ایم، برای این بود که شاید نمی خواستیم توجه افکار عمومی به سوی آنها جلب شود. اما اکنون «رنگ» کار تغییر کرده است. جامعه شناسان، پزشکان، روانشناسان، جامعه شناسان، سازمان های مردم نهاد باید هر چه زودتر اقدام کنند. لابی همجس گرایی قدرت خود را از استدلال هایی می گیرد که مقبولیت عامه دارند. آنها انحراف را با ترویج عشق و محبت عادی جلوه می دهند. ما باید تزهای مورد نظر آنها را که با محتوای قوی به جامعه تحمیل می کنند، رد کنیم. والدین آگاه و معلمان باید به پا خیزند. اخیرا از صدها مادر پیام دریافت کرده ام. آنها نمی دانند چه کنند. مادرانی که تقلا می کنند و می گویند: «چگونه می توانیم فرزندان خود را بدون گرایش به همجنس گرایی تربیت و بزرگ کنم؟»

وی با اشاره به تلاشهای کسانی که در این زمینه فعالیت می کنند، می نویسد: «ما به عنوان سرویس اینترنتی روزنامه ینی شفق روی یک فایل جامع کار کرده ایم. این فایل که به افشای ماهیت و اهداف همجنس گراها می پردازد از دیروز توسط برخی پلتفرم ها منتشر شده است. شش کارشناس آگاه در این فایل به مدت دو ماه کار کرده اند و یک فایل ویدیویی ۴۰ دقیقه ای آماده کرده اند که به بسیاری از سوالات موجود در ذهن مردم پاسخ می دهد. این فایل ویدیویی در صورتی که توسط یوتیوب سانسور نشده باشد در کانال یوتیوب ینی شفق به صورت زنده قابل دسترسی است. علاوه بر این، مجموعه مقالات چهار قسمتی را نیز بر اساس نظرات کارشناسان تهیه و به صورت مجموعه ای در سایت روزنامه منتشر کرده ایم. جالب است بدانید که تهیه کنندگان این فایلها با واکنش های جالبی نیز مواجه شدند. برخی از روانشناسان از مصاحبه در این خصوص به دلیل تهدید از سوی سازمان های همجنس گرا امتناع می کردند.  

وی در پایان مقاله خود با اشاره به درخواست برخی از مردم در شبکه های اجتماعی از دولت برای اقدام احتیاطی علیه همجنسگراها می نویسد: «برعکس، من فکر می کنم که باید نهادهای غیردولتی کاری بکنند. اگر مردم صدای خود را علیه سازمانهای همجنسگرا بلند کنند، والدین ایستادگی کنند و معلمان وخامت اوضاع را گزارش کنند، دولت آنچه را که لازم است انجام خواهد داد.

 منبع: روزنامه ینی شیفق

ترجمه و تحلیل: س. الف. سید ترابی

تاریخ: ۰۹/۰۴/۱۴۰۱

 

کد خبر 12920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =